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Evaluating the performance of recycled phosphorus fertilizer from sewage sludge

Beschreibung

Phosphorus (P), an essential element of all living organisms, is predicted to become an increasingly restricting factor of plant production systems, as worldwide P reserves are depleting rapidly. The existing P reserves are estimated to last for a further 350 years. Due to these future limitations, methods for the efficient recovery of P from waste water streams are being pursued. The resulting recycling fertilizers such as struvite (precipitated) or processed sewage sludge ashes, are being considered as alternative P fertilizers to reduce the demand for mineral P fertilizers produced from rock phosphate. Struvite, as in magnesium ammonium phosphate, is a promising substitution of Triple superphosphate, which has been proven by several studies. Considering the composition of Struvite, it may also be comparable to another ammonium-containing P fertilizer, di-ammonium phosphate, which is widely used in farmer’s practice.

In this project, the fertilizer effect of Struvite will be evaluated through a pot experiment using maize as the model plant, where di-ammonium phosphate is also applied for comparison. The pot experiment will be held under greenhouse condition using soil-cooling system to simulate soil temperature in the field. After the harvest, plant nutritional content and remaining soil P will be analyzed.

Projektzeitraum
Wintersemerster 2019/2020
Bewerbungszeitraum
14. bis 27.10.2019
Durchführung
nach Absprache
Details zu Projektzeitraum und Durchführung

Zu Beginn des Projekts werden die Arbeitsbelastung und die Arbeitszeiten besprochen und entsprechend der Anzahl und Erwartung der Teilnehmer festgelegt. Intensive Experimente während der vorlesungsfreien Zeit sind möglich.

Studienfach
Agrarwissenschaften
Betreuende
Dr. Yawen You
Institut
Institut für Kulturpflanzenwissenschaften (340) (Fg. Düngung und Bodenstoffhaushalt (340i))
Sprache
deutsch/englisch
Teilnehmendenanzahl
min. 1, max. 2
Arbeitsaufwand
ca. 180 Stunden pro Teilnehmende:r | 6 ECTS-Punkte

Arbeitsaufwand (Stunden und ggf. ECTS) sind ungefähre Angaben. Die tatsächlich vergebenen ECTS-Punkte ergeben sich aus der tatsächlich geleisteten Arbeit.

 
Für dieses Projekt ist kein Motivationsschreiben des Studierenden erforderlich
Projektart
experimentell
Lernziele

Die Teilnehmende lernen in diesem Projekt:

Die Teilnehmer/innen lernen in diesem Projekt:

Wissensaufbau aus der Literaturrecherche

sicheres Arbeiten in einem chemischen Labor

Organisation und Entwicklung der Gruppenarbeit

Ergebnisanalyse und Demonstration im Abschlussposter

Anmerkungen für Studierende

Mittel November 2019 findet eine Einführungssitzung statt, um die Arbeitsaufgaben zu diskutieren und zu verteilen. Alle Teilnehmer sind verpflichtet, die Sicherheitsunterweisung vor den praktischen Versuchen zu machen.

Schlagworte
P-Recyclingdünger, P-Pflanzenverfügbarkeit